1. Toegang tot het terrein

• Enkel spelers, trainers, coaches, scheidsrechters en toeschouwers hebben toegang tot het terrein

• Toeschouwers blijven achter de lage afsluiting

• Roken is niet toegestaan, ook niet voor toeschouwers

• Gebruik van kauwgom is niet toegestaan, ook niet voor toeschouwers

• Enkel water in kunststofverpakking is toegestaan rond het terrein. Dus geen suikerhoudendefrisdranken, alcoholhoudende dranken. Het gebruik van glazen is absoluut verboden.

• Honden of andere dieren worden niet toegelaten tot het terrein

• Draag mee zorg voor de netheid van de toeschouwerszone en laat geen afval achter.

• Gebruik de vuilnisbakken in het sportcentrum, buiten het terrein.

2. Betreden van het speelveld - schoeisel

• Enkel spelers, trainers, coaches, scheidsrechters, clubafgevaardigden in functie en de gemeentelijke toezichter mogen het speelveld betreden.

• Draag aangepast schoeisel, d.i. sportschoeisel met een kunststof noppenzool. Schoenen met afschroefbare metalen of kunststof noppen zijn niet toegestaan.

• Zorg ervoor dat je schoenen proper en netjes zijn. Gebruik de schoonlooproosters.

• De controle van het schoeisel gebeurt - voor het betreden van het speelveld - door de trainer. De gemeentelijke toezichter kan eveneens het schoeisel controleren.

3. Gebruik van trainings- en wedstrijdmaterialen

• Het is niet toegestaan om voetbal- en korfbaldoelen of andere trainingshulpmiddelen te verslepen of te verschuiven op het terrein. Dit kan de grasmat beschadigen.

• Op geen enkele manier mogen er zware of puntige voorwerpen op de kunstgrasmat geplaatst worden.

• Er worden geen trainingsmaterialen achtergelaten op het speelveld. De materialen worden opgeborgen in de daartoe bestemde bergplaats.

4. Gebruik bij winterse omstandigheden

• Lichte vorst: het terrein kan bespeeld worden.

• Sneeuw: betreden en gebruiken van het veld is niet toegestaan. De sneeuw mag nietverwijderd worden.

• IJzel: betreden en bespelen van het terrein is niet toegestaan

• Dooi: bespelen gedurende de dooiperiode is verboden zolang de vorst niet uit de bodem verdwenen is.

• De gemeentelijke sportdienst beslist over het al dan niet gebruiken van het terrein bij winterse omstandigheden.