Op zondag speelt onze U19 de halve finale tegen leider Vobako.
Roep, schreeuw, supporter massaal voor onze U19
KCT-supporters, wij rekenen op jullie!
Wordt het een paarse 'Hel van de Kempen'?

In een overvolle sporthal Temsica zagen meer dan 300 dolenthousiaste supporters hoe KC Temse afgelopen weekend voor de eerste keer in zijn geschiedenis promoveert naar de Topleague Korfbal, de 1ste nationale divisie van het zaalkorfbal.

Een 18-14 zege tegen Sikopi was voor het ongeslagen Temse op de derde laatste speeldag voldoende om de titel oververdiend binnen te halen. “Met een selectie van ervaren spelers en aanstormend talent hebben coaches Terence Claes en Jurgen Scheers de laatste seizoenen een team dat steevast in de middenmoot van het klassement vertoefde naar een hoger niveau getild”, zegt voorzitter Bert Louage tevreden. “Deze titel is het resultaat van vele jaren sterk inzetten op jeugdwerking. Elke dag zijn meer dan 30 trainers met hart en ziel bezig om onze jeugd te vormen tot volwaardige kernspelers. Als grootste korfbalfamilie van het land heeft KC Temse terecht zijn plekje verdiend in de topleague van het land.”

Steun jij ook de grootste korfbalclub van België?

Met € 6 per bloemetje help jij mee de jeugdwerking te ondersteunen.

Koop ze online via onderstaande link.

Af te halen 18 februari tussen 10u en 13u in de Hoeve

De vijfde editie van onze quiz gaat door op vrijdag 12 mei 2023 om 20u in het JOC De Nartist (Deuren gaan open om 1915Hr).
Ploegen mogen met maximum 6 spelers aanwezig zijn en betalen € 30 aan de kassa. Er kunnen maximum 30 ploegen inschrijven.

ALS U NU INSCHRIJFT, KOMT U OP DE RESERVELIJST TERECHT!

Inschrijven kan via deze link: https://www.korfbaltemse.be/?oid=25420&pid=29523

Het bestuur en de sportieve cel van Korfbalclub Temse hebben beslist om volgend jaar in zee te gaan met Bart De Vylder als nieuwe hoofdcoach voor de kernploeg. Bart is geen onbekende als coach in zowel de top- als promoleague. Zo trainde hij in het verleden ondermeer  Kwik, Minerva, Scaldis en won hij de beker met Sikopi. Bart is zeer enthousiast over zijn aanstelling als T1 bij KC Temse. De groep, die bestaat uit ervaren spelers en aanstormend talent, biedt perspectief op vlak van sportieve ambities. Bart brengt de nodige ervaring mee om deze groep naar een volgend niveau te tillen. Hij zal daarin worden bijgestaan door een aantal ervaren mensen van binnen de club. Zo zal Nico Croket volgend seizoen als T2 fungeren en zal Wannes Borghgraef de rol van T3 voor zijn rekening nemen.

Zoals eerder aangekondigd neemt KC Temse eind dit seizoen afscheid van Terence Claes als T1 en Jurgen Scheers als T2. Het huidige trainersduo neemt ondertussen al 5 jaar de kern voor hun rekening. Onder hun leiderschap, klopt de kern al een paar jaar aan de deur van de top. Hopelijk wordt dat in dit afscheidsjaar ook werkelijkheid. Wij wensen de huidige en toekomstige coaches sowieso nog heel veel succes het huidige seizoen.Het bestuur van KC Temse

Voor de laatste wedstrijd van 2022 ontvangen de Purple Monkeys pormovendus Blauw-Wit.
Worden deze keer opnieuw alle zitjes bezet in Sporthal Temsica?
Supporter mee voor KCT!

20u30 Temse A - Blauw Wit A
18u30 Temse B - Blauw Wit B
17u15 Temse C - Minerva C

Op vrijdag 21 oktober speelt de kern haar laatste thuiswedstrijden tegen VERDE

Geniet van een heerlijke pasta voor tijdens en na de wedstrijden van A, B en C

Schrijf je in op twizzit of via onderstaande link.

P.S.: Betalen moet je pas in de kantine doen!

Na een lange en aangename periode van samenwerken, hebben KC Temse en T1 Terence Claes in onderling overleg besloten om aan het eind van het huidige sportieve seizoen de samenwerking stop te zetten.Tot 2015 was Terence kernspeler bij Temse. Hij zette daarna zijn carrière bij onze club verder, eerst twee seizoenen als T2 en sinds 2018 als T1 van de kernploeg. In deze periode bouwde Terence het vaste kernteam verder uit met talentvolle spelers uit de jeugdwerking. Hij coachte zijn ploeg naar menig succes en ook voor dit sportief jaar zijn de verwachtingen ambitieus.

KC Temse bedankt Terence van harte voor het geleverde werk en wenst hem het allerbeste toe voor de toekomst. We zijn er zeker van dat Terence een mooie nieuwe uitdaging te wachten zal staan volgend seizoen. Voor het seizoen 2023-2024 gaat KC Temse dus op zoek naar een nieuwe aanwinst voor het trainerskorps.
Meer info bij Bert Louage, voorzitter KC Temse0477/410 425
bertlouage@telenet.be

Amax bier nu ook bij je thuis ?
Per verkochte doos wordt er € 6 geschonken aan de jeugdwerking van KCT !

STIEN VAN MEERVENNE
IRAYO DROSSAERT