KC Temse

Aankopen doen online? Ga dan eerste via:

Zo steun je onze club!

Wistje dat:

• Bornem Forfait geeft voor de bekermatch tegen Temse dit weekend?
  • Het feestcomité nog wat hulp zoekt voor het clubfeest dit weekend? meer info zie in de mails van Kristel
  • We voor de activiteit op het clubfeest nog op zoek zijn naar 4 op een rij spelletjes?
  • Zaterdag de finales zijn van de nationale dagen bij de jeugd? Supporters op post!
  • Alle jeugdploegen nog meedoen voor de zo begeerde top 8 op de nationale dagen?
  • Zondag de kern tegen Putse speelt op verplaatsing?
  • De wijnverkoop op de site nog altijd loopt?
  • Er een tombola is op het clufeest dit weekend? Altijd prijs!

Met een dikke merci aan www.stefaanvanhul.be voor de knappe en originele foto's.
je kan ze allemaal bekijken op de 'gallery' pagina.

U12     U16
Temse B - Floriant 4-3

Vrijdag

*        Instuif
18u-19u is het instuif gericht op de jongere ploegen. Iedereen is welkom op de Hoeve om te komen proberen.

*        Kledij
Hilde is aanwezig voor iedereen die nog iets nodig heeft van kledij!

*        fotoshoot
De jaarlijkse ploegfoto's worden getrokken, dus zorg er alstublieft voor dat je je speelt-shirt meehebt

*        Wijnproeverij deel 1
Vanaf 18u kan je komen proeven van ons nieuw wijnaanbod. Naast de gekende wijnen stellen we 5 nieuwe wijnen voor, waaronder 2 rozé wijnen. Kom zeker langs!

*        Mutualiteit
Wij zullen aanwezig zijn (Ilse en ikzelf) om je mutualiteitspapieren in te vullen. (wel zelf mee te brengen)

Zaterdag

*        Nationale competitiedagen
Wij wensen alle leden die spelen dit weekend enorm veel speelgenot en succes toe!

Let echter ook op het extra sportieve: ruim je afval op en zorg ervoor dat alles proper achterblijft. Hoe de goede naam van KCT hoog!

*        Wedstrijd kern
's avonds spelen onze fanions ook hun eerste wedstrijd tegen Riviera. Om 20u alle supporters op post!

*        Wijnproeverij deel 2
Vanaf 18u kan je komen proeven van de wijnen die de club al jaren verkoopt, maar ook van enkele nieuwe soorten waaronder 2 rosé's.

Tot ergens dit weekend!
Het bestuur

PS: vergeet niet voor 3 september in te schrijven voor het clubfeest!

Maandag vond de loting plaats voor de beker van Belgë jeugd 2017-2018.  Alle ploegen spelen hun eerste wedstrijd thuis. Speeldag voor U14 en U19 zou nog een week kunnen opschuiven.

Hieronder alvast de tegenstanders in de eerste ronde.

U10 - Kwik
U12 - Neerlandia
U14 - Vobako
U16 - KCBJ
U19 - Putse

Hieronder vinden jullie het schema van alle jeugdploegen.

OPGELET: WIJZIGINGEN IN HET PROGRAMMA!!

Klik hier om het uurschema van AKC te downloaden.

Op het EK-beach korfbal U19 en senioren heeft België 2 keer brons brons behaald. Voor België speelden ook 4 spelers (speelsters) van KCT mee. Lore Catthoor, Sien Piessens en Stan De Kersgieter voor de U19 en Paulien Ryckx voor de senioren. Dikke proficiat!!

Dit weekend is onze kern op oefenstage naar Yerseke getrokken.

Zaterdagochtend stond er een stevige training op het programma. Daarna werden de tenten voor de overnachting opgesteld. In de namiddag speelde de B ploeg een oefenwedstrijd tegen Volharding Yerseke en de A ploeg nam het op tegen Blauw – Wit. Na het douchen kreeg de voorzitter van Yerseke enkele kleine attenties van de gemeente Temse en van onze club. Hoe kan het ook anders in Yerseke, als avondmaal werden we getrakteerd op heerlijke verse mosselen. Na deze stevige maaltijd kon een feestje in gang gezet worden dat voor sommigen tot in de vroege uurtjes duurde. Een paar uur later dus een heerlijk ontbijt verzorgd door Volharding. Vele kleine oogjes gezien…. Als afsluiter konden we meevaren met de oesterboot van Dick! Een heerlijk tochtje op de Oosterschelde waar we het een en ander geleerd hebben over de oesterkweek in Yerseke. Nog een pintje bij de Sportvisser en tevreden over deze prachtige organisatie trokken we terug naar Temse. Maandag gewoon weer trainen op onze velden.

Meer foto's vind je in de galerij

Woensdag werd, na een aantal trainingen, het seizoen echt op gang geschoten met een oefenmatch van de kern. Zowel het A-team als de B traden aan tegen het sterke AKC. Beide teams speelden sterk. Het B team verloor met 15-17, maar het A-team trok met mooi korfbal aan het langste eind. Eindstand 18-16.

Dit belooft veel goeds voor het komende seizoen!

Op zaterdagmorgen 10/6 kwam de U8 samen om samen het einde van het seizoen te vieren. De coaches zorgden voor de pistoletjes, koffiekoeken, toespijs en dranken. De deelnemers zorgden voor de rest van de gerechten (eieren, quich, poffertjes, fruitsla, gerookte zalm,..............).
Het werd een gezellige boel onder een stralende zon.

Bedankt aan de deelnemers, maar voor nen dikke merci aan de coaches voor een fantastisch seizoen!

meer foto's vind je bij 'gallery'

Korfbaltune
Wedstrijden van de week